tisdag 19 maj 2009

Sitter här och funderar

Hej

Nu var det ett tag sen jag skrev men jag har haft fullt upp med mycket annat som i tisdags förra veckan så köpte vi en hund och det har blivit att man har prioriterat annat då som att ta hand om min lilla valpis. :)
Men visst det är mycket att tänka på nu det har skett några små missöden på mattan men det är sånt man får räckna med tyvärr :) Det va lite tjut och ledsamt från han den första natten men nu har börjat vänja sig vid sitt nya hem. Han heter Blixten han är en riktig liten buse. I söndags så anmälde jag han till valpkurs ska se hur det går om han kanske kommer busa väldigt mycke eller om han lyssnar :) :) Får se vad som händer det vet man inte förrens man är där :)

Sen har man ju även allt annat ska lyssan på cd 5 gånger i veckan en kvart varje dag och lite annan läxa också från extraveganza. Jag har under 4 veckor gått ned 9 kilo så jag är rätt stålt med mig själv och jag har hållt mig till mina påsar det är jobbigt när man inte fr tugga nånting men det är ju bara vara envis och tänka att man gör det för sig själv och inte för någon annan det är ju jag som ska leva i den här kroppen i resten av mitt liv så jag måste ju trivas. Men det största problemet är nog mitt sjävförtroende det har alltid varit bra det är jag som har fått hjälpa kompisar med deras självförtroende, men nu är det jag själv som sitter där och klagar på mig själv det känns konstigt som jag alltid varit den som har sagt till alla att tänka positivt och inte snacka skit om sig själv men nu vet jag hur dom har känt sig fast samtigt så känns det som en annan sak för dom har ju alltid klagat över sin vikt fast dom inte ens har varit stora så jag vet inte om jag riktigt kan gämföra mig med det för jag har ju bevis på att jag väger för mycket speciellt när man gick upp nästan 30 kilo på 2 år. Men det känns som självförtroendet får en knuff nu när det går så bra med extraveganza, och sen har man en så underbar familj och kille som stöttar en hela tiden. Men sen finns det såna som har negativa tankar om det man gör som tex hur kan du bara äta pulver det kan inte va bra, eller dom lurar dig bara på pengar m.m. Men jag tror på denna metoden så då anser jag att dom ska va glada för min skull inte bara hitta massa negativt med det. Men tyvärr så finns det alltid nån som ska klanka ner på andra sånt är tyvärr livet, och det är bara att skaka av sig och gå vidare.:)

Ha det bra tills nästa gång.

Massa kramar sara

3 kommentarer:

  1. Jag är stolt över dig. Och du vet vart jag finns. Och om någon klankar på dig så kommer jag och slår dom... Allt det bästa till dig gumman... <3 Shantie

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som gått ner så mycket på så kort tid.Och man får väl välja den metod man själv vill,det har andra inte med att göra.
    Var stolt över dig själv!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Klart att du ska göra det som känns bäst för dig och det du tror på,
    hör stöttar vi dig helt och hållet i ditt val,det är ju du som ska må bra,
    du har alltid varit stark och envis så detta kommer att gå jätte bra.
    kram och puss mamma

    SvaraRadera